Bestil medlemskort

Som LO Plus medlem har du adgang til masser af rabatter. Du får automatisk tilsendt et LO Plus kort ved indmeldelsen i én af de 13 fagforeninger, der er med i LO Plus ordningen. Se oversigten over fagforeningerne her.

LO Plus kortet er personligt og indeholder dine faglige medlemsdata. Ud over at indeholde dine medlemsinformationer giver kortet dig også adgang til en lang række rabatter og fordele.

LO Plus Kort

Har du mistet dit LO Plus kort (det grå plastikkort), kan du bestille et nyt nedenfor. Så får du spærret dit medlemskort og udstedt et nyt kort.

Du skal være medlem af én af de 13 fagforeninger, der er med i LO Plus ordningen for at få et LO Plus kort.

Når du modtager dit nye kort, skal du huske at tage kontakt til LO Plus partnere, du får rabat hos – såsom forsikring og bank - og oplyse dit nye LO Plus kortnummer. Samarbejdspartnerne har nemlig oprettet dig med dit kortnummer i forbindelse med indgåelsen af aftalen.

Bestil LO Plus kort

LO Plus Mobilkort - Altid ved hånden

LO Plus Mobilkort er tilgængeligt i LO Plus app'en. Med app'en får du både hurtig adgang til alle rabataftalerne i nærheden af dig, automatisk information om nye rabataftaler og dit LO Plus kort lige ved hånden.
App'en fåes til både iPhone, Android- og Windows-telefoner. Send en SMS med teksten KORT til 1999 og modtag et link til download. Det koster alm. sms-takst.

Læser du dette på din smartphone, kan du hente app'en her

Få dit medlemskort til mobilen

Tast dit mobilnummer i feltet nedenfor så modtager du et link til download af dit medlemskort - helt gratis.

LO Plus Guldkort - Rabat- og betalingskort i ét

LO Plus Guldkort er et kombineret medlems-, rabat- og betalingskort.

LO Plus Guldkort er både et rabatkort - men er også et MasterCard. Godt at have ved hånden når du handler. Både i Danmark og i udlandet.

Det koster ikke noget at få kortet. Og du skal ikke betale et årligt gebyr for at have kortet.

I op til 52 dage koster det også 0 kr. i renter at bruge den kredit, du får med kortet. Du bestemmer selv, om du vil betale din saldo ud hver måned, eller om du vil betale dine køb tilbage over længere tid.

Priseksempel:
Samlet kreditbeløb på 10.000 kr. med fast debitorrente på 18,39 %. Kreditten afdrages ikke og har ingen fast løbetid, idet den er gældende indtil videre. Hvis 12 mdr. løbetid, 100 % udnyttelse i løbetiden, så udgør de samlede omkostninger (renter)  1.598 kr., ÅOP udgør 17,11% og det samlede tilbagebetalte beløb udgør 11.598 kr.

Der tages i beregningen ikke højde for, at der hver måned skal indbetales et mindste beløb. I beregningen er kreditten rentefri i 22 dage.  Der er 14 dages fortrydelsesret på kreditaftalen.

Læs mere og ansøg om LO Plus Guldkort her

Har du mistet dit LO Plus Guldkort, så ring og få det spærret på 33 42 37 10.

Kortbetingelser for LO Plus kort og mobilkort

LO Plus - Medlemskortbetingelser

I det følgende beskrives rammerne og betingelserne for LO Plus ved brug af LO Plus med enten et fysisk medlemskort eller det mobile medlemskort, der er en del af LO Plus mobilapp'en til mobiltelefoner (smartphones). Hvis du har spørgsmål hertil, eller til LO Plus i almindelighed, er du velkommen til at kontakte kundeservice (se afsnit 14).

I det følgende kaldes det fysiske medlemskort og det mobile medlemskort for "Medlemskortet".

Brug af LO Plus ved LO Plus Guldkortet er underlagt supplerende betingelser, som du har modtaget og accepteret i forbindelse med, at du fik LO Plus Guldkortet.

1. OM LO PLUS
1.1 Fordelsordningen

LO Plus er en fordelsordning, der er etableret af LO og forskellige fagforeninger under LO. I afsnit 15 kan du finde en liste over de fagforeninger, der i øjeblikket er med i LO Plus.
LO Plus bliver løbende udviklet og udbygget med nye leverandører og muligheder. På www.loplus.dk kan du få et fuldt overblik over alle leverandører og muligheder. Du kan også få udleveret den senest opdaterede oversigt hos din fagforening.

1.2 Administrationen
LO Plus administreres af LO Plus A/S, et selskab, der er stiftet på initiativ af LO, og som kontrolleres af LO og fagforeningerne i fællesskab. LO Plus A/S' fornemmeste formål er at sørge for, at LO Plus til stadighed udvikles og vedligeholdes til alle medlemmers bedste.
LO Plus A/S er selvfinansierende og får sine indtægter blandt andet gennem provision og anden betaling fra de leverandører, der er med i ordningen. Det vil f.eks. sige, at når du gør brug af et tilbud fra en leverandør, vil LO Plus A/S også tjene et beløb derved. Dette er nødvendigt for at dække omkostningerne til at drive, administrere og udvikle medlemsfordelene i LO Plus.

2. BETINGELSER: MEDLEMSKAB OG MEDLEMSKORTET
For at kunne gøre brug af LO Plus skal du have et gyldigt medlemskab til din fagforening, og du skal have enten LO Plus' fysiske medlemskort eller LO Plus' mobile medlemskort.
 
3. HVAD KOSTER DET AT VÆRE MEDLEM AF LO PLUS?
Din adgang til LO Plus følger automatisk med dit fagforeningsmedlemskab og koster derfor ikke noget.

4. HVORDAN BRUGER JEG MEDLEMSKORTET I LO PLUS?
For at kunne modtage en rabat eller gøre brug af en anden fordel, skal du dokumentere dit medlemskab af LO Plus vedhjælp af dit Medlemskort. Afhængigt af leverandøren kan det ske ved, at du viser dit Medlemskort (enten det fysiske eller på skærmen af din mobiltelefon) til leverandøren, kører dit fysiske medlemskort gennem en kortlæser, lader leverandøren scanne kortnummeret eller streg-/QR-koden, oplyser en rabatkode eller blot ved, at du oplyser dit kortnummer. Dette er nødvendigt for, at leverandøren kan få bekræftet, at dit Medlemskort og kortnummer er aktivt, og at du derfor er berettiget til at gøre brug af LO Plus-fordelene.
Leverandøren har ret til at kræve, at du viser anden billedlegitimation for at sikre, at Medlemskortet tilhører dig.

Du må ikke bruge LO Plus kortet i kombination med rabat-, bonus eller pointaftaler gennem andre klubber eller foreninger, som butikken også har aftaler med, for at opnå rabat, bonus eller point i tillæg til rabatter eller bonus opnået gennem LO Plus.

Hvis du har forhandlet om prisen, kan du kun få LO Plus rabat, hvis du i forvejen har oplyst, at du vil have dette. Dette gælder også, hvis du får tilbud på udførelse af et stykke arbejde udført af en håndværker, autoværksted eller lignende.

Butikkerne bestemmer selv om de vil sælge gavekort med LO Plus rabat.

5. PERSONLIGT MEDLEMSKORT
Dit Medlemskort er personligt og må ikke bruges af andre end dig.

6. GYLDIGHED
Dit Medlemskort gælder, indtil det erstattes af et nyt Medlemskort (enten et nyt fysisk medlemskort eller en opdatering af din LO Plus mobilapp.), eller du ophører som medlem af din fagforening. Er dit medlemskort blevet ugyldigt, kan det ikke længere bruges til at opnå fordele i LO Plus, og det spærres.
 
7. HVIS JEG MISTER MIT KORT
Hvis du mister dit fysiske medlemskort, bør du hurtigst muligt kontakte din fagforening eller LO Plus A/S' kundeservice (se afsnit 14) for at få udstedt et nyt medlemskort og få annulleret dit gamle medlemskort.

8. SPÆRRING AF MEDLEMSKORTET I LO PLUS
Du kan til enhver tid få dit Medlemskort spærret i forhold til LO Plus ved at henvende dig til LO Plus A/S' kundeservice (se afsnit 14). Herefter vil dit Medlemskort ikke kunne bruges i LO Plus, medmindre du igen får det aktiveret.

9. FORHOLDET TIL LEVERANDØREN
Hverken din fagforening eller LO Plus A/S er part i aftaler mellem dig og leverandører. Er der f.eks. fejl, mangler, forsinkelse eller andet ved de varer eller tjenesteydelser du har købt, skal du henvende dig direkte til den pågældende leverandør.

10. VED OPHØR AF MEDLEMSSKABET ELLER SKIFT AF FAGFORENING
Når du ophører med at være medlem af en fagforening, bliver dit Medlemskort spærret og gjort inaktivt. Det betyder, at du ikke længere kan få rabatter og fordele hos leverandørerne i LO Plus.
Hvis du har indgået såkaldte løbende aftaler på LO Plus-vilkår, f.eks. om forsikring, telefoni, bank m.v., skal le-verandørerne opsige disse aftaler eller de særlige LO Plus-vilkår. Opsigelsen sker med det varsel, der fremgår af leverandørens aftalevilkår.
Hvis du blot har skiftet til en anden fagforening, der er med i LO Plus, skal du huske at oplyse dette til de leverandører, som du har indgået løbende aftaler med. Derudover vil dit aftaleforhold med leverandørerne ikke blive påvirket af, at du skifter fagforening.

11. PERSONOPLYSNINGER
11.1 I forhold til din fagforening og leverandører

Når du bruger dit Medlemskort over for en leverandør, vil leverandøren alene kunne få bekræftet, om dit medlemskort er aktivt eller inaktivt. Ingen andre oplysninger bliver udvekslet mellem en leverandør og din fagfor-ening. Din fagforening kan således ikke se, hvorledes og hos hvilke leverandører du bruger dit medlemskort.

11.2 Samtykke til LO Plus A/S' behandling af personoplysninger
Vælger du at acceptere betingelserne for brug af det mobile medlemskort og derved af LO Plus mobilapp'en samtykker du til, at LO Plus A/S i henhold til Persondataloven som dataansvarlig kan behandle dine personoplysninger, herunder oplysninger om LO Plus-medlemsnummer, CPR-nr., fagforeningstilhørsforhold, navn, familiemæssige forhold, adresse, fødselsdato, e-mail adresse, telefonnummer, søgninger i mobilapp'en samt oplysninger om de køb du har foretaget ved brug af Medlemskortet (såvel det fysiske som det mobile medlemskort), herunder købsgenstand, købspris, rabat, leverandør, og lignende oplysninger. Alle oplysninger vil blive behandlet strengt fortroligt af LO Plus A/S og ikke blive videregivet til tredjeparter uden dit samtykke. Nogle af oplysningerne vil dog være tilgængelig for dig via LO Plus mobilapp'en, og du vil altid kunne få indsigt i samtlige oplysninger, som LO Plus A/S har om dig (se nedenfor).

Formålet med LO Plus A/S’ behandling af dine personoplysninger er administration af dit medlemskab til LO Plus i forhold til dig, herunder at varetage dine interesser, f.eks. ved at indgå og administrere rabatordninger og andre fordelsordninger for medlemmer, og på sigt at inkludere en funktionalitet i LO Plus mobilapp'en og/eller på nettet, der giver dig overblik over foretagne køb og modtagne rabatter. Derudover kan LO Plus A/S benytte oplysningerne til at identificere generelle indkøbstrends på anonym basis, og uden at sådanne trends kan knyttes til et bestemt medlem.

Efter Persondataloven kan du kræve indsigt i og berigtigelse af de oplysninger, som LO Plus A/S har registreret om dig. LO Plus A/S vil på sigt inkludere en funktionalitet i LO Plus mobilapp'en, så du kan få indsigt i og berigtige dine oplysninger direkte deri. Indtil da skal du henvende dig til LO Plus A/S' kundeservice.

Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Dette skal gøres ved henvendelse til LO Plus A/S' kundeservice. For at tilbagekalde samtykket er det ikke nok blot at slette LO Plus mobilapp'en.

Ophører du helt som medlem af LO Plus, vil dine oplysninger blive slettet inden for 12 måneder efter ophøret. Dog vil oplysningerne blive bevaret, så længe det er nødvendigt i henhold til ufravigelig lovgivning, eventuelle retssager eller andre juridiske forpligtelser hvori oplysningerne indgår.

11.3 Markedsføring i LO Plus mobilapp'en
Ved din accept af brugen af det mobile medlemskort og derved af LO Plus mobilapp'en samtykker du desuden til, at LO Plus mobilapp'en kan indeholde markedsføring, der er tilpasset dit forbrugsmønster og dine interesser, som disse er kommet til udtryk ved dine køb, brugen af mobilapp'en og/eller de oplysninger, du måtte have givet LO Plus om dine særlige interesser.

11.4 Nyhedsbrev
Du har mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve fra LO Plus A/S på hjemmesiden www.loplus.dk som i LO Plus mobilapp.'en. Om behandling af dine personoplysninger i den forbindelse henvises til vilkårene på www.loplus.dk.

I det omfang du har tilmeldt dig nyhedsbrevet og/eller i øvrigt har givet samtykke til det, vil LO Plus A/S kunne bruge oplysninger om dit navn, adresse, e-mail adresse, mobilnummer, og/eller andre oplysninger om dine interesser som du udtrykkeligt har samtykket til, at LO Plus A/S må bruge til markedsføring, til at give dig tilbud om økonomiske og finansielle produkter pr. brev, e-mail og/eller SMS. Dit samtykke til at modtage tilbud kan til enhver tid tilbagekaldes ved henvendelse til LO Plus A/S' kundeservice.

12. ÆNDRING I LEVERANDØRKREDSEN
Antallet og typen af leverandører i LO Plus vil blive ændret over tid. Ændringer i leverandørkredsen kan indebære, at nogle leverandører vil skulle opsige deres løbende aftaleforhold med dig, enten helt eller delvist.

13. ÆNDRING AF DISSE VILKÅR
Disse vilkår kan ændres uden varsel, dog bortset fra punkt 11. De til enhver tid gældende vilkår findes på www.loplus.dk. Du kan også henvende dig til din fagforening og få udleveret dem.

14. KUNDESERVICE
Har du spørgsmål til LO Plus m.v., kan du kontakte LO Plus kundeservice på telefon 70 10 20 60 eller kundeservice@loplus.dk.

15. DELTAGENDE FAGFORENINGER
Følgende fagforeninger er med i LO Plus pr. 1. januar 2014:
- 3F - Fagligt Fælles Forbund
- Blik- og Rørarbejderforbundet i Danmark
- Dansk Artist Forbund
- Dansk El-Forbund
- Dansk Metal
- FOA - Fag og Arbejde
- Fødevareforbundet NNF
- Hærens Konstabel- og Korporalforening
- Malerforbundet i Danmark
- Serviceforbundet
- Socialpædagogernes Landsforbund
- Spillerforeningen
- Teknisk Landsforbund

Ofte stillede spørgsmål om LO Plus rabatordningen

Nedenfor kan du få svar på en række spørgsmål omkring LO Plus og brugen af kortet og rabataftalerne.

LO Plus kortet fås i 3 varianter:

LO Plus kort:
Et fysisk plastikkort, som du viser i butikkerne og får rabat.

LO Plus mobilkort:
Et digitalt medlemskort i en App til din smartphone, som du ligesom det fysiske plastikkort viser i butikkerne og får rabat.
Har du spørgsmål specifikt om LO Plus mobilkort, så læs mere her.
Du kan hente App'en på din telefon. Søg efter "LO Plus medlemskort", der hvor du plejer at hente dine app's. Eller send en sms med teksten "KORT" til 1999, så modtager du et link til download.

LO Plus Guldkort:
Et Mastercard, som du kan vise i butikkerne og få rabat, eller betale med i et stort udvalg af butikkerne og få automatisk rabat. Søg om LO Plus Guldkort her.
Har du spørgsmål specifikt om det LO Plus Guldkort, så læs mere her.

Nedenstående spørgsmål og svar drejer sig om LO Plus generelt.

1. Hvad kan jeg bruge mit LO Plus kort til?
LO Plus kortet er først og fremmest et personligt medlemskort, der kan anvendes i forbindelse med kontakt til dit forbund. Derudover er det et fordels- og rabatkort, som du kan bruge hos de mange samarbejdspartnere i LO Plus. Disse partnere giver - ved forevisning af kortet - bestemte rabatter eller tilbud.

2. Hvordan bruger jeg mit LO Plus kort?
Dit LO Plus kort fungerer, som udgangspunkt, som et ”showkort” og skal blot vises i butikken eller ved at oplyse kortnummer via telefonen/pc’en. Herefter får du automatisk adgang til diverse fordele og rabatter så længe du har et gyldigt medlemskort med et aktivt medlemsnummer. Samarbejdspartnerne har ret til at kræve, at du viser billedlegitimation for at sikre, at medlemskortet tilhører dig. Dit medlemskort er personligt og må ikke bruges af andre end dig.

3. Må jeg kombinere LO Plus rabat og andre rabatter?
Hvis du er medlem af en anden klub eller forening som butikken også har aftale om rabat med, må du ikke kombinere disse for at få yderligere rabat, bonus eller point.

4. Kan jeg indhente tilbud og/eller forhandle om prisen og få LO Plus rabat?
Hvis du har forhandlet om prisen, kan du kun få LO Plus rabat, hvis du i forvejen har oplyst, at du vil have dette. Dette gælder også, hvis du får tilbud på udførelse af et stykke arbejde udført af en håndværker, autoværksted eller lignende.

5. Kan jeg få rabat på gavekort?
Butikkerne bestemmer selv om de vil sælge gavekort med LO Plus rabat.

6. Hvornår er mit LO Plus kort gyldigt?
For at kunne gøre brug af dit LO Plus kort, skal du have et gyldigt medlemskab til dit forbund.

7. Hvad koster det at være medlem af LO Plus?
Din adgang til LO Plus fordele og rabatter følger automatisk med dit forbundsmedlemskab, og koster derfor ikke noget.

8. Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg har spørgsmål til selve mit forbundsmedlemskab eller medlemskort?
Du skal henvende dig til dit forbund eller hos din lokale forbundsafdeling.

9. Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg har spørgsmål eller reklamationer/klager til en aftale eller et køb, jeg har foretaget hos en partner?
Du skal henvende dig direkte til den pågældende partner, da det er hos den, aftalen eller købet er indgået.

10. Mit LO Plus kort virker ikke, hvorfor ikke?
Dit LO Plus kort kan være spærret, fordi du har ønsket ikke at gøre brug af tilbuds- og rabatordningen. Du kan tilmelde dig LO Plus ordningen igen og få et nyt kort ved at henvende dig til LO Plus Kundeservice. Du har glemt at indberette, at du har fået nyt LO Plus kort og dermed nyt kortnummer, som skal gives til alle de partnere, du har indgået aftaler med. Når du har meddelt dette, skulle dit kort virke igen.

11. Hvordan bliver mine private personoplysninger behandlet?
Når du bruger dit medlemskort over for en samarbejdspartner, vil samarbejdspartneren alene kunne få bekræftet, om dit medlemskort er aktivt eller inaktivt. Ingen andre oplysninger vil blive udvekslet mellem en samarbejdspartner og dit forbund. Dit forbund vil således ikke kunne se, hvorledes og hos hvilke samarbejdspartnere, du bruger dit LO Plus kort.
Betingelserne for behandlingen af de personoplysninger du opgiver når du tilmelder dig nyhedsbreve fra LO Plus og information fra samarbejdspartnere, kan du læse nærmere om under behandling af personoplysninger.

12. Hvordan får jeg en opdateret liste over partnere, forbund samt tilbud og rabatter?
Hvis du ikke har adgang til Internettet jævnligt, kan du eventuelt henvende dig personligt eller telefonisk til dit forbund. Her kan du få udleveret et print af de pågældende lister, eller få tilsendt en kopi enten med post eller via mail. Hos nogle forbund er der derudover mulighed for at låne en computer til fremskaffelse af de ønskede oplysninger.
www.loplus.dk finder du opdaterede lister over partnere, forbund samt tilbud og rabatter.

13. Hvad gør jeg, hvis jeg har mistet mit kort?
Mister du dit LO Plus kort, skal du kontakte dit forbund eller LO Plus kundeservice. Så bliver dit gamle kort spærret, og der bliver udstedt et nyt til kort til dig.
Mister du dit LO Plus Guldkort, skal du spærre det hos LO Plus Guldkort Medlemsservice på telefon 33 42 37 10.

14. Der er fejl på mit LO Plus kort - hvad gør jeg?
Så beder vi dig kontakte LO Plus kundeservice. Vi vil sørge for, at fejlen bliver rettet, og du får tilsendt et nyt kort.

15. Jeg har ubesvarede spørgsmål til LO Plus Guldkort
Har du flere spørgsmål, der konkret drejer sig om LO Plus Guldkort, så kan du finde flere spørgsmål og svar her.

Ofte stillede spørgsmål om LO Plus app'en

1. Hvordan får man app’en?
App’en kan hentes i de respektive app-stores. Søg på ”LO Plus medlemskort” og den kommer frem. Eller send en sms med teksten KORT til 1999, så får man et link i en sms.

2. Hvilke telefoner virker app’en til?
App’en er udviklet, så den virker på telefoner med følgende styresystemer:
• iOS 7, iOS8 og opefter
• Android 4, Android 5 og opefter
• Windows 8.1

3. Hvorfor findes app’en ikke til min telefon?
Der findes jo desværre rigtig mange telefoner og styresystemer på markedet, og vi har valgt at udvikle den, så den rammer de mest udbredte telefoner og styresystemer i Danmark, nemlig iOS, Android og Windows Phone.
Du har altid mulighed for at bruge den mobile udgave af loplus.dk hjemmesiden på din telefon – m.loplus.dk. Her får du nem adgang til alle rabataftalerne.

4. Hvorfor skal jeg logge ind med NemID første gang?
Dit medlemskab til din fagforening er en fortrolig oplysning, og du skal derfor logge ind med NemID første gang.

5. Mit NemID virker ikke – hvem skal jeg kontakte?
Har du mistet dit nøglekort eller glemt din adgangskode – eller har du andre problemer med NemID, så kan du få svar på oftest stillede spørgsmål på www.nemid.nu.

6. Hvad sker der, hvis jeg glemmer min PIN-kode?
Har du glemt din PIN-kode og/eller indtastet den forkert for mange gange, skal du logge ind på ny med NemID.

7. Jeg har allerede et fysisk medlemskort – hvad skal jeg gøre med det?
Det fysiske medlemskort er stadigvæk gyldigt og er ikke blevet lukket. Har du hentet dit mobile medlemskort, behøver du ikke længere det fysiske kort, og du bestemmer selv om du vil smide kortet ud eller gemme det derhjemme.

8. Hvorfor er der en QR-kode på medlemskortet?
QR-koden på det mobile medlemskort indeholder information om, hvilken fagforening du er medlem af samt dit medlemsnummer til fagforeningen.

9. Hvad sker der, hvis jeg melder mig ud at min fagforening?
Melder du dig ud af din fagforening, kan du ikke længere logge ind i app’en. Dit medlemskort bliver ligeledes lukket. Du har dermed heller ikke længere adgang til LO Plus rabataftalerne.

10. Hvordan får jeg rabat med mit mobile LO Plus kort i butikkerne?
Dit mobile LO Plus kort fungerer, som udgangspunkt, som et ”showkort”. Dvs. at du blot skal vise det i butikken. Skal du have rabat i en webshop skal du oftest indtaste en kampagne- eller rabatkode i bestillingsflowet. På de enkelte samarbejdspartneres sider i app’en fremgår det, hvad du skal gøre for at få rabat. Samarbejdspartnerne har ret til at kræve, at du viser billedlegitimation for at sikre, at medlemskortet tilhører dig. Dit medlemskort er personligt og må ikke bruges af andre end dig.

11. Hastigheden er langsom på app’en – hvad kan jeg gøre?
App’en kører bedst på følgende telefoners styresystem:
• iOS: iOS 7 og opefter samt iPhone 4S og opefter.
• Android: Android 4.0 og opefter samt de 5 mest anvendte Android smartphones.
• Windows: 8.1
Har du en ældre telefon er det ikke sikkert app’en kører optimalt.
Nogle ting i app’en kræver, at du har adgang til en data/internetforbindelse. F.eks. bliver LO Plus aftalerne ikke opdateret, hvis du ikke har adgang til data/internet.

Nye rabatter

Populære rabatter

Aktuelle rabatter

LO Plus samarbejder med